سوالات متداول دزدگیر اماکن
سوالات متداول دزدگیر اماکن

سوالات متداول

سوال سوال : سیم کارت را داخل پنل مرکزی قرار داده ام، اما سیم کارت کار نمی کند ؟

جواب پاسخ: لطفا اطمینان حاصل کنید که سیم کارت در جای خود به درستی قرار گرفته باشد و سیم کارت را با خشاب کامل داخل پنل قرار دهید و آن را قفل کنید. پین کد سیم کارت را غیر فعال کنید و با یک گوشی موبایل و گرفتن تماس و پاسخ به آن تماس وضعیت کاری سیم کارت را بررسی کنید که به درستی تماس گرفته شود و مکالمه به وسیله سیم کارت تست شده باشد. وقتی که سیم کارت را در پنل مرکزی دزدگیر اماکن قرار می دهید، چراغ نشانگر شروع به چشمک زدن می کند . چشمک زدن در هر ثانیه، بیانگر جستجوی شبکه و چشمک زدن در هر سه ثانیه بیانگر یافتن شبکه و آماده به کار بودن سیم کارت است. اگر در گرفتن سیگنال مناسب از سیم کارت دچار مشکل شدید، لطفا سیم کارت خود و یا محل نصب پنل مرکزی را تغییر دهید.


سوال سوال: فرکانس رادیویی و فرکانس GSM چقدر است؟

جواب پاسخ: تمام تجهیزات iMelz به صورت بی سیم و در فرکانس رادیویی 433Mhz کار می کنند. فرکانس GSM نیز مطابق با استاندارد جهانی و در فرکانس 850/900/1800/1900 مگاهرتز فعالیت می کند.


سوال سوال: سیستم ضد دستکاری یا تمپر سوییچ ضد سرقت چیست؟

جواب پاسخ: این سیستم از پنل مرکزی و یا سنسورهای مختلف در برابر جدا شدن از محل نصب و نیز هرگونه باز شدن سنسورها و دستگاه محافظت می کند. به طور مثال جدا کردن پنل مرکزی دزدگیر از پایه نصب موجب بصدا درآمدن آژیر و تحریک سیستم می شود و با عنوان تمپر سوییچ ضد سرقت شناخته می شود.


سوال سوال: آیا تجهیزات با سیم و یا بی سیم موجود در بازار قابلیت اتصال به سیستم دزدگیر اماکن iMelz را دارند؟

جواب پاسخ: تجهیزات با سیم و یا بیسیم موجود در بازار به دلیل تفاوت ساختار(تکنولوژی ساخت) و عملکرد سیستم قابلیت اتصال به سیستم iMelz را ندارند.


سوال سوال: چگونه می توانم تماس و یا پیامک مربوط به اعلام هشدار دستگاه را دریافت کنم؟

جواب پاسخ: ابتدا شماره مورد نظر خود را توسط مدیر سیستم در نرم افزار One ذخیره کنید. پس از تحریک سنسور، پنل مرکزی به شما پیامک می دهد و با شما تماس می گیرد و این عملیات برای 3 بار تا زمانی که سیستم غیرفعال نشده تکرار می شود.


سوال سوال: پنل وان iMelz چند ناحیه(زون) را می تواند پشتیبانی کند؟

جواب پاسخ: پنل مرکزی وان iMelz تا 50 ناحیه را پشتیبانی می کند. هر سنسور در یک ناحیه.


سوال سوال: وضعیت حفاظت خانگی چیست ؟

جواب پاسخ: زمانی که داخل منزل هستیم هم می توانیم بعضی از سنسورها را فعال کنیم تا حفاظت پیرامونی محیط ما برقرار باشد. شما می توانید در هنگام نصب مشخص کنید که کدام سنسورها در حالت حفاظت خانگی فعال باشند. سنسورهای درب و پنجره به صورت پیش فرض در حالت کاری ((معمولی)) قرار دارند به این معنی که وقتی حفاظت خانگی را فعال کنیم این سنسورها نیز فعال می شوند و سنسورهای حرکتی هم در حالت کاری ((خانگی)) هستند و در زمانی که حفاظت خانگی را فعال می کنیم این سنسورها غیر فعال می مانند تا بتوانیم در فضای داخلی رفت و آمد داشته باشیم. حالت های کاری سنسورها را می توانیم مطابق با صفحه 13 دفترچه راهنمای فارسی تغییر دهیم و با توجه به مکان مورد نظرمان تنظیمشان کنیم.


سوال سوال: حداکثر فاصله ای که سیستم های بیسیم iMelz می توانند پشتیبانی کنند چقدر است؟

جواب پاسخ: فاصله ای که سنسورها و تجهیزات با پنل می توانند داشته باشند 80 متر در فضای باز است و در صورت وجود موانع ارتباطی مانند دیوارها و نویزهای محیطی این فاصله کمتر می شود. فاصله ارتباطی کاملا به محیط اطراف بستگی دارد و به صورت معمول حداکثر فاصله بین پنل مرکزی و سنسورها در یک منزل معمولی حدود 20 متر مربع می باشد. توصیه می شود که پنل مرکزی در محیطی قرار بگیرد که نسبت به سنسورها مرکزیت داشته باشد تا سیگنال سنسورها به درستی با پنل ارتباط برقرار کنند .


سوال سوال : هشدار اعلان خطر از طریق سیستم GSM چگونه است ؟

جواب پاسخ: در صورتی که سیم کارت GSM خود را در پنل مرکزی قرار داده باشید و در تنظیمات نرم افزار قسمت شماره های تماس و پیامک را به درستی تعریف کرده باشید، زمانیکه دزدگیر در حالت حفاظت فعال قرار گرفته باشد و سنسوری تحریک شود، پس از آژیر و ارسال گروهی پیامک ها به ترتیب شروع به گرفتن تماس با مخاطبین تعریف شده می کند.


سوال سوال : نرم افزار موبایل چه کارایی دارد ؟

جواب پاسخ: وظیفه اصلی نرم افزار انجام تنظیمات برای راه اندازی دستگاه و کنترل سیستم به وسیله موبایل می باشد. برای تعریف شماره ها و تعویض تنظیمات نیز دیگر نیازی به، به خاطر سپردن کد های تنظیماتی ندارید و کاربر سیستم به راحتی می تواند تمام تنظیمات را عوض کند و از راه دور نیز سیستم خود را کنترل نماید.


سوال سوال: چرا نمی توانم با فشردن کلید ضبط یک پیام صوتی ضبط کنم؟

جواب پاسخ: کلید ضبط را به مدت 3 ثانیه فشرده و نگه دارید تا بتوانید یک پیام صوتی 10 ثانیه ای ضبط نمایید. با یک بار فشردن کلید می توانید پیام جدید را بشنوید یا پیام های قبلی را مجددا بشنوید. وضعیت چراغ پیام صوتی: (Voice memo) پس از نگه داشتن کلید یادآور صوتی چراغ روشن می ماند و در حال ضبط یادآور صوتی می باشد. در حالت چشمک زن پیغام شنیده نشده دارید و در حالت خاموش پیغامی موجود نیست.


سوال سوال: چند پیام صوتی به صورت همزمان می توانیم روی دستگاه تنظیم کنیم؟

جواب تنها یک پیام صوتی قابل ضبط و ذخیره می باشد و پیام دوم جایگزین پیام اول خواهد شد.


سوال سوال: چگونه میتوانم پیام صوتی هشدار ضبط کنم؟

جواب پاسخ: شما می توانید به روش زیر یک پیام صوتی هشدار ضبط نمایید رمز عبور غیرفعال سازی را وارد نمایید (در حالت پیش فرض: 1234) و پس از آن کلید حفاظت خانگی و سپس کلید یادآور صوتی را جهت ضبط یک پیام 10 ثانیه ای فشار دهید.


سوال تفاوت یادآور صوتی و پیام صوتی هشدار:

جواب یادآور صوتی: پیامی که برای اعضای خانواده خود مانند پیغامگیر ضبط می کنید. پیام صوتی هشدار: پیامی که در زمان برقراری تماس در زمان آلارم از طرف دستگاه پخش می شود.


سوال سوال: چه نوع درب های الکترونیکی توانایی کار کردن با این دستگاه را دارند؟ چگونه آنها را متصل کنیم؟

جواب پاسخ: درب های الکتورنیکی با توجه به وضعیت اتصال آن ها به دو دسته تقسیم می شوند: بسته شونده معمولی NC باز شونده معمولی NO این دستگاه توانایی اتصال به درب هایی از نوع NC را دارد. برای اتصال، سیم قرمز (مثبت) را به قسمت PUSH پنل اصلی و درب الکترونیک متصل نمایید. سیم مشکی (منفی) را به GND دستگاه و درب الکترونیک متصل کنید.


سوال سوال: حجم صدای بلندگوی داخلی دستگاه چقدر است؟

جواب پاسخ: 95 دسی بل


سوال سوال: جنس بدنه دستگاه ها وسنسورها از چیست؟

جواب پاسخ: پلاستیک ABS


سوال سوال: به چند روش و چگونه حفاظت سیستم را می توانیم فعال و یا غیر فعال کنیم؟

جواب به روش پیامکی: پیامک عدد "0" را به دستگاه ارسال کنید "1" را برای فعال سازی ارسال کنید. به روش نرم افزاری: بر روی آیکون غیرفعال سازی حفاظت یا آیکون فعال سازی کلیک کنید. از طریق پنل اصلی: رمز غیرفعال سازی حفاظت را وارد نمایید و سپس کلید غیرفعال سازی را بفشارید ( برای فعال سازی نیازی به ورود رمز نیست کافی است کلید فعال سازی را بفشارید. از طریق ریموت کنترل: کلید غیرفعالسازی و یا فعالسازی حفاظت را بفشارید. از طریق تگ های RFID: تگ های RFID را به محل اتصال آن روی پنل اصلی نزدیک کنید تا سیستم غیرفعال شود. به روش تماس تلفنی رایگان: با شماره سیم کارت موجود در پنل اصلی تماس برقرار کنید و پس از شنیدن صدای بوق تماس را قطع نمایید. در این حالت یک تماس از طرف دستگاه با شما برقرار خواهد شد. چنانچه به این تماس پاسخی داده نشود ، دستگاه حفاظت را فعال می نماید و برای غیر فعال سازی حفاظت از طریق تماس، پس از شنیدن صدای بوق، تماس را قطع نکنید تا زمانی که تماس به صورت خودکار قطع گردد، در این حالت سیستم با شما تماسی نخواهد گرفت و حفاظت غیرفعال می گردد.


سوال سوال: من برای تگ های RFID تنظیمات پیامک را انجام داده ام اما پیامک مربوط به آن را دریافت نمی کنم، دلیلش چیست؟

جواب پاسخ: برای اینکه تگ های RFID بتوانند گزارش دهند باید تنظیمات مربوط به شماره پیامک تگ ها و نامگذاری آن ها در نرم افزار انجام شود، دقت کنید که اگر یکی از این دو تنظیم در نرم افزار انجام نشود تگ گزارش نخواهد داد.


سوال سوال: چگونه تجهیزات مورد نظر را از پنل اصلی حذف کنیم؟

جواب پاسخ: با ارسال کدهای پیامکی زیر به دستگاه: حذف تمام سنسورهای بی سیم    21 حذف تمام تگ های RFID       22 حذف تمام ریموت کنترل ها    23 حذف سنسورها: عدد 21 را به دستگاه پیامک نمایید، پس از آن پیامکی دریافت خواهید کرد که حذف سنسورهای بیسیم با موفقیت انجام شده است. عدد 22 را به دستگاه پیامک نمایید، پس از آن پیامکی دریافت خواهید کرد که حذف تگ های RFID با موفقیت انجام شده است.. شما می توانید از طریق نرم افزار موبایل نیز اقدام به حذف تگ های RFID نمایید. عدد 23 را به دستگاه پیامک نمایید، پس از آن پیامکی دریافت خواهید کرد که حذف ریموت کنترل ها با موفقیت انجام شده است. حذف آژیر بی سیم: کلید اضافه کردن learn موجود بر روی آژیر را نگه دارید. زمانی که دو صدای بوق پشت سر هم شنیده شد آژیر با موفقیت حذف شده است.


سوال سوال: چگونه بدون ایجاد صدا و مزاحمت برای اعضای خانواده، حفاظت دستگاه را فعال و یا غیر فعال کنیم؟

جواب پاسخ: کلید حفاظت خانگی را از روی ریموت کنترل فشار دهید و حداکثر تا 3 ثانیه بعد کلید حفاظت فعال را  فشار دهید تا سیستم به حالت حفاظت فعال بدون ایجاد صدا وارد گردد. کلید حفاظت خانگی را از روی ریموت کنترل فشار دهید و حداکثر تا 3 ثانیه بعد کلید غیر فعالسازی حفاظت را فشار دهید تا سیستم به حالت غیر فعالسازی حفاظت بدون ایجاد صدا وارد گردد.


سوال سوال: چگونه تنظیمات سیستم را به حالت پیش فرض کارخانه برگردانیم؟

جواب الف) پیامکی محتوی کد"0000" را به دستگاه ارسال کنید و سیستم به تنظیمات پیش فرض باز خواهد گشت اما سنسورها هم چنان به کار خود ادامه می دهند. ب) دو بار رمز غیرفعالسازی حفاظت را وارد نمایید و کلید غیرفعال سازی را نگه دارید.


سوال سوال:چگونه آژیر بی سیم را به پنل اصلی متصل کنیم؟ چگونه ارتباط را چک کنیم؟

جواب پاسخ: کلید اتصال learn موجود بر روی آژیر را یک بار بفشارید. آژیر یک بوق خواهد زد. سپس کلید فعال سازی حفاظت را از روی پنل اصلی بفشارید. پنل اصلی یک تک بوق به معنی اتصال موفق خواهد زد. و برای تست اتصال سنسوری را در حالت حفاظت فعال تحریک کنید تا آژیر پنل به صدا در آید 5 ثانیه بعد آژیر بی سیم به صدا در می آید و زمانی که سیستم را به حالت غیرفعال در بیاورید، آژیر بیرونی 5 ثانیه بعد از پنل اصلی قطع می شود.


با تشکر از اینکه از وب سایت ، مقالات ، محصولات و مطالب ما بازدید نمودید. در راستای بهبود کیفیت خدمات و مطالب وب سایت خواهشمندیم به ما امتیاز دهید.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال