انواع دزدگیر اماکن | 7 نوع مختلف از دزدگیر های منزل

انواع دزدگیر اماکن

درباره دزدگیر بیشتر بدانیم

سیستم امنیتی خانه، در عمومی ترین اصطلاح خود، روشی برای ایمن سازی اماکن خود از طریق سیستمی متشکل از دزدگیر و اجزای آن است.این سیستم‌های امنیتی معمولاً به شکل دستگاه‌های الکترونیکی متصل به هم هستند که با پنل کنترل مرکزی برای محافظت از خانه شما در برابر دزدان و سایر خطرات احتمالی کار می‌کنند.این سیستم امنیتی یا دزدگیر انواع مختلفی دارد که که بر اساس نوع تکنولوژی ارتباطی متفاوت هستند . در زیر به بررسی انواع دزدزگیر می پردازیم .

به طور کلی 7 نوع دزدگیر اماکن داریم



دزدگیر اماکن

۱. دزدگیر های بیسیم

یکی از انواع دزدگیر ، بیسیم می باشد.منظور از دزدگیر بیسیم ارتباط بیسیم بین پنل اصلی و سنسور های دزدگیر می باشد.زمانی که یک سنسور در حالی که دزدگیر شما فعال است تحریک شود. سیگنال هشداری به پنل دزدگیر ارسال میکند و آژیر دزدگیر به صدا در می آید.مهم است که سنسور ها و پنل دزدگیر در یک محدوده قرار بگیرند تا به درستی ارتباط بر قرار کنند. اگر سنسور ها از پنل خیلی دور باشند و یا موانع زیادی در سر راه باشد سیگنال نیاز به تقویت کننده خواهد داشت.

از آنجایی که هیچ سیمی برای راه اندازی وجود ندارد ، دزدگیر های بیسیم دارای ساده ترین نصب هستند. دزدگیر بیسیم را میتوان بدون کمک نیز نصب کرد اگرچه نصب حرفه ای همیشه توصیه میشود.دزدگیر های بیسیم برای منزل های مسکونی و مشاغل کوچک عالی هستند.این دزدگیر ها قابلیت کنترل از راه دور و تماس با همسایه ها و شما را دارند.

دزدگیر بیسیم آیملز

دزدگیر سیمی

۲.دزدگیر های سیمی

از دیگر انواع دزدگیر سیمی می باشد.منظور از دزدگیر سیمی این است که ارتباط بین سنسور ها و آژیر ها و پنل اصلی دزدگیر به واسطه سیم برقرار میشود . یعنی نیاز دارد تا کل محل شما سیم کشی بشود. هر بخش از سیستم نیز به منبع تغزیه پنل دزدگیر متصل میشود.نصب دزدگیر های سیمی ممکن است دشوار باشد. مگر اینکه با سیم هایی که در امتداد سقف و دیوار ها قرار میگیرند مشکلی نداشته باشید.برای نصب صحیح باید داخل دیوار ها شیار زده شود یا تو کار محل سیم کشی در نظر گرفت که نصب دشوار تر هزینه بیشتر خواهد شد. این دزدگیر ها قابلیت کنترل از راه دور و تماس با همسایه ها و شما را دارند.

یکی از نقاط ضعف سیستم هشدار سیمی این است که اگر سیم ها آسیب ببینند یا قطع شوند، سیستم دیگر کار نخواهد کرد. همچنین در صورت قطع برق ساختمان شما، آنها کار نمی کنند. علاوه بر این، نصب سیستم‌های سیمی می‌تواند دشوار و پرهزینه باشد زیرا باید سیم‌ها را در سراسر ساختمان خود اجرا کنید.


۳.دزدگیر های نظارت شده

سومین نوع از انواع دزدگیر اماکن،نظارت شده می باشد.دزدگیر های نظارت شده در زمانیکه دزدگیر به صدا در می آید مستقیما به یک تیم نظارت و امنیت هشدار ارسال میشود که بلافاصله یک تیم به محل ارسال میشود . اگر حمله ای رخ دهد پلیس را اعزام میکنندو در صورت بروز حریق با آتش نشانی تماس گرفته میشود. این دزدگیر ها دارای هزینه ماهیانه می باشند.

سیستم‌های مانیتور شده می‌توانند خیالتان را راحت کنند که حتی زمانی که دور هستید، در صورت ایجاد زنگ هشدار از ساختمان شما مراقبت می‌شود. سیستم‌های نظارت شده گران‌تر هستند، زیرا شما برای آن تیم پول می‌دهید که دائماً اموال شما را نظارت کند. معمولاً برای ادامه خدمات نظارتی خود ماهانه هزینه ای پرداخت می کنید.


۴.دزدگیر های بدون هشدار

چهارمین نوع از انواع دزدگیر بدون هشدار می باشد.امروزه شاهد این هستیم که دزدگیر های هستند که سیستم اعلان و هشدار ندارند یعنی که وقتی نفوذی را تشخیص میدهند فقط آژیر می کشند. این دزدگیر ها توانایی کنترل از راه دور را نیز ندارند و فقط از طریق ریموت در همان محل قابل کنترل هستند . قیمت این دزدگیر ها ارزان ترین است. امنیت این دزدگیر ها پایین تر است چرا که با شما و همسایه ها تماس نمیگیرد و اطلاع نمیدهد.عیب این نوع دزدگیر ها این است که اگر در محل دزدگیر سرقتی تشخیص داده شود و دزدگیر به صدا در آید. ممکن است سارق در جایی منتظر بشیند تا ببیند کسی می آید یا نه و بعد از زمانی که خیالش راحت شد این مکان نظارتی ندارد، با وجود دزدگیر و آژیر سرقت خود را انجام یدهد.


دزدگیر شبکه

5.دزدگیر های تحت شبکه

این نوع از انواع دزدگیر ها از طریق wifi به اینترنت متصل میشوند و میتوانند اطلاع رسانی خود را از طریق اعلان یا نوتیفیکیشن برنامه خود انجام دهند . سرعت هشدار در این نوع دزدگیر ها به لحظه می باشد و نیاز مند بستر اینترنت پایدار می باشند .قابلیت هایی که این نوع دزدگیر ها به ما می دهند بیشتر از دزدگیر های ساده سیم کارتی می باشد . بهتر است دزدگیر هم تحت شبکه باشد و هم سیم کارتی در اینصورت اگر هر یک قطع شد دیگری میتواند سیستم هشدار را پشتیبانی کند.امروزه در دنیا دزدگیر های اینترنتی مرسوم تر هستند و عموما این دزدگیر ها بیسیم هستند .

دزدگیر تحت شبکه آیملز

6.دزدگیر های تلفن شهری

قدیمی ترین از انواع دزدگیر ، تلفن شهری می باشند. این نوع دزدگیر ها به توسط خطوط تلفن ثابت شهری میتوانند هشدار سرقت را به شما اعلام نمایند .مشکل این نوع دزدگیر این بود که زمانی دزدها تلفن ها و برق خانه را قطع می کردند تا بتوانند سرقت خود را انجام دهند . با قطع سیم تلفن عملا دزدگیر هیچ اعلان سرقتی انجام نمیدهد و صاحب خود را خبردار نمی نماید.سرعت شماره گیری در این دزدگیر ها کمی کند است .


7.دزدگیر های سیم کارتی

دزدگیر سیم کارتی یکی از مرسوم ترین انواع دزدگیر تا چند سال قبل بود. در این نوع دزدگیر ها سیم کارت موبایل استفاده میشود و از قابلیت پیامک و تماس تلفنی این دزدگیر برای اطلاع رسانی و تماس تلفنی میشود استفاده کرد. این نوع از دزدگیر بهتر از نوع تلفن ثابت بود و صاحب آن همیشه باید از شارژ سیم کارت خود اطمینان داشته باشد.


حرف آخر

ملک شما منحصر به فرد است و هنگام انتخاب دزدگیر اماکن برای منزل خود انواع دزدگیر اماکن را بررسی کنید و قبل از خرید معایب و مزایای آن را بررسی کنید . اگر در رابطه با انواع مختلف دزدگیر اماکن برای منزل یا محل کار خود سوالی دارید با کارشناسان آیملز تماس بگیرید .


دزدگیر اماکن چیست؟

بهترین مارک دزدگیر منزل

دزدگیر اماکن پیشرفته منزل

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال