سنسور حرکتی بیسیم

سنسور حرکتی چیست و چگونه کار می کند؟

حسگرهای حرکتی واقعاً مفید هستند و احتمالاً از آن استفاده کرده اید، اما واقعاً چگونه کار می کنند؟

تصور کنید که یک ابرقهرمان در خانه یا محل کار خود دارید. مراقب حرکت ها است و وقتی چیزی در میدان دیدش حرکت می کند فریاد می زند. ممکن است آن را به عنوان محافظ خود در نظر بگیرید که از شما محافظت می کند و از قلمرو شما مراقبت می کند. سنسور حرکت نیز به همین صورت عمل می کند. مثل این است که یک نگهبان شخصی در حال تماشای فعالیت ها و تهدیدات غیرعادی باشد.





سنسور حرکتی چیست؟

حسگر حرکت وسیله ای است که حرکت اجسام اطراف خود مانند انسان، حیوانات یا اجسام جامد را تشخیص می دهد. آنها معمولاً در سیستم های امنیتی، کنترل روشنایی و اتوماسیون استفاده می شوند تا هنگام تشخیص حرکت، پاسخی را ایجاد کنند. حسگرهای حرکتی در فناوری‌های مختلف موجود هستند و برای کار متفاوت طراحی شده‌اند.

سنسور حرکت چگونه کار می کند؟

همه سنسورهای حرکت دارای مکانیزم دو فازی هستند: تشخیص حرکت و واکنش. آن‌ها حرکات را در یک منطقه مشخص تشخیص می‌دهند و واکنش‌های از پیش تعیین‌شده‌ای مانند روشن کردن چراغ‌ها یا به صدا در آوردن زنگ هشدار را آغاز می‌کنند.با این حال، ابزار های تشخیص از یک سنسور حرکت به دیگری متفاوت است. هر نوع همچنین دارای ویژگی هایی است که آن را برای محیط های مختلف مناسب تر می کند.

1. سنسورهای حرکت اولتراسونیک

سنسورهای حرکت اولتراسونیک، که به عنوان سنسورهای سونار فعال نیز شناخته می شوند، با ارسال امواج صوتی مخروطی شکل با فرکانس بالا، معمولاً حدود 30 تا 50 کیلوهرتز، کار می کنند. آنها همچنین تجزیه و تحلیل می کنند که امواج پس از بازگشت به اجسام ثابت یا متحرک چه مدت باز می گردند. اگر زمان انحراف امواج صوتی از یک جسم به حسگر متفاوت باشد، حسگرهای سونار فعال آن را به عنوان یک حرکت درک می کنند و زنگ هشدار یا سایر واکنش های برنامه ریزی شده را ایجاد می کنند. سنسورهای حرکت اولتراسونیک معمولاً غیر تهاجمی هستند و می‌توانند در کاربردهای مختلف، از انواع مختلف دزدگیر خانگی تا دستگاه‌های اتوماسیون خانگی مورد استفاده قرار گیرند. اگرچه گران است، اما دقیق و غیر حساس به نور محیط است. با این حال، معمولاً تحت تأثیر نویز قرار می گیرد و دامنه سنجش کوتاهی دارد.

2. سنسورهای حرکتی مادون قرمز

2. سنسورهای حرکتی مادون قرمز حسگرهای مادون قرمز تغییرات تشعشعات مادون قرمز ناشی از حرکت اجسام گرم مانند افراد یا حیوانات را تشخیص می دهند. سنسورهای حرکتی مادون قرمز دو نوع دارد :فعال و غیرفعال

سنسورهای مادون قرمز فعال معمولاً در سیستم‌های امنیتی استفاده می‌شوند، زیرا می‌توانند حرکت را در یک برد طولانی تشخیص دهند و بین اشیاء مختلف مانند افراد و حیوانات تفاوت قائل شوند. در محیط های داخلی و خارجی به خوبی کار می کند زیرا در مقایسه با سنسورهای مادون قرمز غیر فعال نسبت به نور محیط و تغییرات دما حساسیت کمتری دارد. با این حال، تولید آنها دشوارتر و گران تر است.

حسگرهای مادون قرمز منفعل حرکت را با توجه به تغییرات تابش مادون قرمز توسط حرارت جسم تشخیص می دهند. نمی تواند فرد را از حیوان تشخیص دهد و به همین دلیل اغلب آلارم های کاذب را به صدا در می آورد. با این حال، آنها بسیار حساس هستند و می توانند حرکت را حتی در اجسام بسیار کوچک تشخیص دهند. از این رو، آنها برای برنامه های امنیتی که در آن تشخیص سریع و دقیق نفوذ از اهمیت بالایی برخوردار است، ایده آل هستند. آنها همچنین دارای قیمت مناسب، نصب آسان و محدود به پوشش کمی هستند که آنها را در محیط های خانگی و تجاری محبوب می کند.


ُنسور حرکتی ماکروویو

3. سنسورهای حرکتی مایکروویو

حسگرهای حرکتی مایکروویو با ارسال سیگنال مایکروویو در فرکانس معین، حرکت را تشخیص می‌دهند و سپس نحوه انعکاس سیگنال توسط اجسام متحرک را مشاهده می‌کنند. تفاوت بین سیگنال های ساطع شده و منعکس شده برای ارزیابی وجود حرکت در ناحیه تحت پوشش استفاده می شود. و غیرفعال

مزایای استفاده از سنسورهای مایکروویو نسبت به سایر سنسورهای حرکتی وجود دارد. آنها نسبت به هشدارهای کاذب ناشی از عوامل محیطی مانند باد و باران به طور منطقی غیرقابل نفوذ هستند و می توانند طوری برنامه ریزی شوند که قسمت هایی از خانه را که کودکان و حیوانات خانگی اغلب در آن بازی می کنند نادیده بگیرند. در مواردی که دید محدود است، آنها مفید هستند زیرا می توانند از طریق دیوارها و سایر موانع شناسایی شوند.

با این حال، آنها می توانند تحت تأثیر تداخل الکترونیکی قرار گیرند و برای عملکرد مناسب نیاز به کالیبراسیون دقیق دارند


سنسور حرکتی دوگانه

4. سنسورهای حرکتی با فناوری دوگانه

حسگرهای حرکتی با فناوری دوگانه از ترکیب دو فناوری مختلف برای تشخیص حرکت در یک منطقه استفاده می کنند. رایج ترین ترکیب مورد استفاده در حسگرهای حرکتی با فناوری دوگانه، مادون قرمز و مایکروویو است. این در درجه اول به این دلیل است که چگونه آنها در محدوده و حساسیت یکدیگر را تکمیل می کنند.

از یک طرف، سنسور حرکت مادون قرمز، گرما و حرکت بدن را با گرفتن پرتوهای طول موج مادون قرمز که یک فرد یا جسم متحرک ساطع می کند، تشخیص می دهد. از سوی دیگر، جزء حسگر مایکروویو امواج مایکروویو را منتشر می‌کند که سریع‌تر از پرتوهای مادون قرمز حرکت می‌کنند و به آن اجازه می‌دهد تا حرکات جزئی را که حسگر مادون قرمز از دست می‌دهد، تشخیص دهد.

هنگامی که حسگر مادون قرمز حرکت را تشخیص می دهد، سنسور مایکروویو تأیید می کند که حرکتی معتبر است و اطمینان حاصل می کند که هیچ چیزی از محدوده آن فرار نمی کند. این یک لایه امنیتی اضافی در برابر سارقان و سایر مهمانان نامطلوب می‌افزاید و می‌تواند به حفظ امنیت ملک شما کمک کند.

با این حال، این گزینه می تواند گران باشد و نیاز به دانش فنی برای راه اندازی و نگهداری دارد. تداخل سلولی همچنین می تواند بر عملکرد سنسور حرکت با فناوری دوگانه تأثیر بگذارد.


دزدگیر اماکن پیشرفته آیملز

سنسور حرکتی بیسیم آیملز

مزایای خرید دزدگیر بیسیم

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال