دزدگیر اماکن یا دوربین مداربسته؟ کدام بهتر است ؟ راهنمایی

دوربین یا دزدگیر

دوربین یا دزدگیر

اگر در نظر دارید برای منزل خود دوربین مداربسته یا دزدگیر اماکن نصب کنید، یا اگر در مورد سیستم امنیتی خانه فکر می کنید، در جای مناسبی هستید. اطلاعات همه جانبه ای در مورد دوربین های مداربسته در مقابل دزدگیر اماکن خواهید آموخت.

سیستم امنیتی خانه، در عمومی ترین اصطلاح خود، روشی برای ایمن سازی اماکن خود از طریق سیستمی متشکل از دزدگیر و اجزای آن است.این سیستم‌های امنیتی معمولاً به شکل دستگاه‌های الکترونیکی متصل به هم هستند که با پنل کنترل مرکزی برای محافظت از خانه شما در برابر دزدان و سایر خطرات احتمالی کار می‌کنند.این سیستم امنیتی یا دزدگیر انواع مختلفی دارد که که بر اساس نوع تکنولوژی ارتباطی متفاوت هستند . در زیر به بررسی انواع دزدزگیر می پردازیم .


  • قسمت 1. دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن چیست؟
  • قسمت 2. چرا ما به دوربین مداربسته یا دزدگیر اماکن نیاز داریم؟
  • قسمت 3. دوربین مداربسته در مقابل دزدگیر اماکن.
  • قسمت 4. دوربین مداربسته یا دزدگیر اماکن را از کجا بخریم
  • قسمت 5.قیمت یک سیستم دوربین مداربسته یا یک سیستم دزدگیر اماکن چقدر است

دوربین امنیتی

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته دوربین های بسیار قدرتمندی هستند که برای ثبت تصاویر زنده از رویدادهایی که در یک منطقه اتفاق می افتد طراحی شده اند. آنها می توانند فیلم زنده از آنچه در اطراف خانه شما اتفاق می افتد را ضبط کرده و به دستگاه های شما ارسال کنند، که به شما امکان می دهد امنیت خانه خود را با نمایش زنده در هر مکان و هر زمان مشاهده کنید.

دو نوع دوربین مداربسته در بازار وجود دارد - دوربین‌های امنیتی بی‌سیم که فیلم‌ها و سیگنال‌های صوتی را از طریق WiFi منتقل می‌کنند و دوربین‌های امنیتی PoE که ویدئوها و برق را از طریق یک کابل شبکه انتقال می‌دهند. هر دو یک سیستم دوربین مداربسته خانه را تشکیل می دهند.

شما می توانید هر تعداد دوربین مداربسته را در داخل یا خارج از خانه خود نصب کنید. همه دوربین‌ها می‌توانند هنگام وقوع خطر، هشدارهای حرکتی را راه‌اندازی کنند، اجازه دسترسی از راه دور را با دستگاه‌های تلفن همراه بدهند و 24/7 با رایانه یا NVR ضبط کنند. اگر دوربین مداربسته را ترجیح می دهید، یک دوربین IP 5 مگاپیکسلی به شدت توصیه می شود، زیرا با تصاویری بسیار شفاف ضبط می کند.

فیلم ضبط شده توسط این دوربین ها می تواند بعداً به عنوان مدرک مورد استفاده قرار گیرد، اگر متجاوز شناسایی شود. اگر مجرمی متوجه شود که دوربین مداربسته در ملکی نصب شده است، احتمال خطر کمتری خواهد داشت که یکی دیگر از مزایای بزرگ افزودن دوربین مداربسته به خانه شما است.

دوربین امنیتی imelz

دوربین امنیتی

دزدگیر چیست؟

دزدگیر وسیله ای است که وقتی شخصی بدون اجازه وارد یک محل می شود صدای بلندی از خود منتشر می کند. اکثر مدل‌های دزدگیر می‌توانند حرکت یا باز شدن پنجره‌ها و درها را در خانه، جایی که بیشتر مزاحمان وارد یک ملک می‌شوند، تشخیص دهند. سنسور هایی که روی پنجره ها و درهای خانه قرار می گیرند، تضمین می کنند که از هر راه ممکن برای ورود به خانه محافظت می شود.

آژیر فضای باز نیز در دسترس هستند. فناوری‌های قدیمی‌تر چندان مؤثر نبودند، اما سنسورهای حرکتی و هشدارهای دروازه امروزی بسیار پیشرفته‌تر هستند. این بدان معنی است که شما حتی قبل از رسیدن به خانه شما در مورد هر متخلفی مطلع خواهید شد.

دزدگیر اماکن imelz

2. چرا ما به دوربین مداربسته یا دزدگیر نیاز داریم؟

امروزه امنیت باید بیشترین اهمیت را داشته باشد. عبور سرقت‌های ایران از یک میلیون فقره در سال در حالی است که حدود ۱۵ سال پیش شمار سرقت‌ها فقط حدود یک‌دهم میزان فعلی بوده است. در پنج سال گذشته میزان سرقت در ایران بیشتر از چهار برابر شده است. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران شمار سرقت‌ها در سال 13۹۵ حدود ۳۴۳ هزار و ۴۲۵ فقره بوده که بنا به اعلام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ایران در سال گذشته شمار سرقت‌ها به حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار فقره رسیده است. به طوری که در بازه پنج‌ساله ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ نرخ تورم سالانه حدود ۴.۴ برابر شده است.

نصب یک سیستم امنیتی خانه مانند دزدگیر و دوربین مداربسته برای محافظت از خانواده، اموال و خانه شما بسیار مهم است.


3. دوربین مداربسته در مقابل دزدگیر اماکن.

استفاده از هر دوی این سیستم های امنیتی بهترین راه برای اطمینان از جلوگیری و شناسایی سارقان یا مهمانان ناخواسته است. با این حال، بسیاری از مردم اغلب مجبورند یکی یا دیگری را انتخاب کنند. پس کدام یک برای شما بهتر است؟

یک سارق از اینکه در حین انجام کار خود مختل شود متنفر است، بنابراین یک دزدگیر مدرن وسیله بسیار خوبی برای تشخیص فعالیت آنها است. آمار ثابت می کند که دزدگیر در واقع یک عامل بازدارنده برای سرقت است.مزاحمان برای یک جنایت می ترسند "در حین جرم" دستگیر شوند. در نتیجه، مجرمان بیشتری از این خطر اجتناب خواهند کرد. دوربین مداربسته نیز یک عامل بازدارنده برای سرقت یا سارق هستند.

هر دو در خدمت اهداف خود هستند. یک آژیر دزدگیر به صدا در می آید و در صورت وقوع تخلف به شما هشدار می دهد (اگر دوربین فیلمبرداری وجود داشته باشد، عالی خواهد بود)، و یک سیستم دوربین فیلم ها را در نمای زنده ضبط می کند و در صورت وقوع خطر به شما هشدار می دهد. دوربین مداربسته به شما این امکان را می دهند که بدون توجه به جایی که هستید و مهم نیست که چه زمانی است، به وضوح آنچه را که در خانه شما اتفاق می افتد با نماهای زنده مشاهده کنید. یعنی دوربین مداربسته نظارت خانه را قابل مشاهده می کنند و دزدگیر ها با صداهای هشدار خانه را ایمن می کنند و دزدگیر هایی که دوربین دارند هر دو را تامین می کنند.


4. دوربین مداربسته یا دزدگیر را از کجا بخریم

امنیت یک تجارت بزرگ است و این باعث شده است که طیف گسترده ای از شرکت ها خدمات این دستگاه ها را ارائه دهند. شما همچنین می توانید یک دزدگیر DIY برای خانه خود بخرید یا یک برند برتر دوربین مداربسته را پیدا کنید که سیستم های امنیتی حرفه ای و قابل اعتماد خانه را ارائه می دهد.


5. یک سیستم دوربین مداربسته یا یک سیستم هشدار سرقت چقدر است

مانند هر نوع خرید، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت می کنید. استفاده گسترده از این دستگاه ها به این معنی است که قیمت دزدگیر و دوربین مداربسته بسیار کمتر از گذشته است.مدل های بالاتر هزینه بیشتری خواهند داشت زیرا معمولاً دارای دوربین های بیشتر، ویژگی های تشخیص بهتر، تصویر واضح تر و عملکرد پیشرفته هستند. که در مدل های پایه موجود نیست.


حرف آخر

در مورد بررسی دزدگیر اماکن چطور؟ دزدگیر بی سیم یا سیمی؟ بهترین نوع زنگ برای خانه شما به ترجیحات شخصی شما، بودجه شما، مکانی که در آن زندگی می کنید، خانه شما چگونه است و به چه سطح حفاظتی نیاز دارید بستگی دارد. تماس با مشاوران ما مهمترین قدم برای یافتن مناسب ترین دزدگیر برای شماست.


تفاوت دزدگیر سیمی و بیسیم چیست ؟

بهترین مارک دزدگیر منزل کدام است؟

مشکلات دزدگیرهای نسل قدیم چیست؟

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال